Jaarafsluiting 27/05/2013

Na een aantal maanden voorbereiding hebben wij 27 mei 2013 jaarafsluiting oefening gedaan.

 

Even de voorgeschiedenis hiervan: Wij zijn mei 2012 begonnen met het plannen van de datum voor de afsluitingsoefening van 2013. De datum komt tot stand aan de hand van onze twee wekelijkse herhalingslessen.

Hiervoor hebben zich drie instructeurs aangemeld voor het organiseren van de oefeningen en dat was Maria, Mieke en Leon. Leo. Leo moest afhaken later omdat hij op de datum op vakantie was. Wat moet er allemaal geregeld worden voor z’n dag:

  1. Datum
  2. Locatie
  3. Casus bepalen
  4. Materiaal, 6 EH koffers. We hebben gekozen om ze niet allemaal te vullen maar ze te laten zo als ze zijn.
  5. Lotus, deze komen van de lotus groep Limburg Noord. Er waren zoveel aanvragen dat wij de gevraagde 4 lotus slachtoffers niet konden krijgen dat werd later 1 slachtoffer.
  6. Slachtoffers, gezien de 6 casus moesten wij totaal – incl. lotus – 14 slachtoffers hebben.
  7. Locatie bezichtiging
  8. Tijd bespreken met de instructeurs en locatie.
  9. Leden informeren en laten inschrijven. Dit om te kijken wat we nodig hebben aan tijd en de indeling van de leden.

Nadat de mededeling kwam van de instructeurs met de casus die ze hadden gemaakt zochten ze een boerderij. Gezien het asperges seizoen is het niet zo makkelijk om deze te vinden. Na enkele locaties bekeken te hebben heeft familie Theeuwen van de Meerlosebaan hun boerderij ter beschikking gesteld. Natuurlijk zijn wij als vereniging hier heel blij mee en gaat onze dank ook uit naar de familie voor het ter beschikking stellen van hun eigendom.

 

Na de locatie besproken te hebben zijn de instructeurs de casus verder uit gaan werken. Na veel wekken en wegen zijn er totaal uitgekomen die we die avond konden gaan spelen. We zouden met de instructeurs en de lotus en de slachtoffers om 19,00uur bij elkaar komen voor de grimeren zodat we om 20,00uur konden aanvangen. Aangezien de geringe opkomst zijn we van 6 naar 5 casus gegaan zodat we hier wat tijd mee spaarden. We konden i.v.m. de goede voorbereiding van allen om 19,50uur beginnen de leden werden geïnformeerd en toen zijn we gestart.

 

Om 21,10uur waren we klaar met alle casus ieder had elke casus een keer gedraaid als algemene opmerking was dat veiligheid voor je zelf en het slachtoffer voor opstaat. Ook heeft een ieder zijn eigen leerpunten uit deze avond gehaald.

 

Van het bestuur zijn kant is het HOE KRIJGEN WE MEER LEDEN BIJ DEZE AVOND BETROKKEN.

 

Namens het bestuur alle bedank voor de fijne leerzame avond.

Comments are closed.